fredag 29 maj 2009

Jag har en plan

Förlåt kära läsare att jag inte uppdaterat på länge. Det har vart lite mycket på på sistone. Ett kalas, en avslutning och en fredag kväll senare så står jag fortfarande kvar och stampar på samma vikt som för snart 2 veckor sedan. Tack o lov att det inte gått uppåt, men jag vet också vad som gjort att det inte gått neråt. Jag har mej själv att skylla. Vid det här laget så vet jag vad som krävs för att det ska gå neråt. Rivstarten är effektiv, nystarten funkar bra men när jag som jag gjort den senaste veckan hamnar i någon form av balans fas så står det still.

Jag tror inte att mina "sista" envisa 4 kg kommer att försvinna genom att jag halv fuskar mej igenom dagarna. Jag äter hyffsat och jag äter inte godis/kakor/chips/läsk/bröd var eviga dag... men ändå så finns dom där.... Fusken. Ska jag gå ner de här sista innan sommaren (som nu påstås vara här!!??!) så måste jag satsa hårdare. Nystart är den fas jag satsar på nu. En del kolhydrater, men ändå så pass lite att jag bränner mer fett. Det är min plan.

Jag börjar dagen med en portion havregrynsgröt sen får vi se vart den här lördagen hamnar. Ikväll är vi bjudna till vänner på grillning. Kött är gott och väldigt Gi. Till lunch får det bli en sallad, det är gott när solen värmer och det är varmt ute.

Önskar er alla en härlig lördag!

2 kommentarer:

  1. Grattis till att inte gått upp! Det betyder att du lever med en kost som är bra nog. Men vill du fortsätta att gå ned så skulle jag föreslå att du äter mera fett och protein till frukost - inte bara kolhydrater.

    SvaraRadera
  2. Är det okey att jag länkar till dig då vi båda är med i Bloggers United?

    SvaraRadera