onsdag 20 maj 2009

Kalas på kalas

Redan Onsdag...vart tar dagarna vägen? Nystart var det nu ja... det går sådär med tanke på hur dålig jag varit att lägga in mina matintag på viktkollen. Måste bli bättre att fylla i mina resultat där, jag vet ju att jag går ner mer när jag gör det. Då finns det liksom inga sätt att fuska. Den där chokladbiten syns på staplarna oavsett om man vill eller inte.

Imorgon åker vi upp till Dalarna för att hälsa på familj och vänner. Stannar över helgen. Låååång helg. Ska bli rikigt trevligt. Jag ställer dock in mej på plus 2 kg när jag kommit hem igen. Det blir kalasande i dagarna tre. Dels jag som fyllt 25 och min lilla tjej som fyller ett år om en vecka.
Fast man kan ju hoppas att en helgs fuskskande inte resulterar i plus utan mer stillastående istället. Annars känns ju mina rivstart veckor ganska onödiga.

Hur gör ni andra i BU gänget när ni är på kalas? Lyckas ni med den stora bedriften att tacka nej? Äter ni aldrig fika bröd längre? Lär mej knepet i så fall. (Fast just denna helgen får jag fuska. Dottra min fyller bara ett år EN gång i livet)

6 kommentarer:

  1. Jag ska på 1-årskalas imorgon. Inte dotterns, men dotterns kompis. :) Jag skippar fikat. Det har jag gjort tidigare också, förutom på ett dop då jag fubbade lite, men då tog jag inga hela bitar, utan minimalt. Det räcker ofta om man bara får lite smak och en liten bit att tugga på.

    Hoppas att du får en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Oj,oj nä, jag har inte satt mig i den situationen än, dvs. att gå på kalas. Men jag tänker så här, man får välja sina kalastillfällen och sitt barns ett års dag MÅSTE man få fira:)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag försöker att ta nåt som är ok el minst "farligt". Nån gång har jag köpt 70 % choklad som jag tar när de andra tar kakor m.m. märker att de övriga inte "trugar" på en nåt annat då heller. Och man känner att man också "får" nåt gott.
    Hoppas du grejar det. Unna dig lagom ;-) Tänk på hur lätt/fort det blir + men hur jäkla svårt det blir -

    SvaraRadera
  4. Inga kalas här... ;)
    Hopaps ni får en fin långhelg och ha inte ågren över lite fusk, det kommer att fixa sig ändå!

    SvaraRadera
  5. Jag säger som jag tänker: Det är illa när du redan innan du åkt kan visualisera en kommande viktöning! Var är din tro på dej själv kvinna?
    Fira barn och sej själv kan faktiskt göras med måtta. Det låter ärligt talat inte s att du 'på riktigt' ser dej själv som någon som genomför något svårt till hundra procent. Tänker du goffa idej så gör det, en skriv inte innan att 'det kommer att bli svårt'. Det gör du bara för att ursäkta att du inte vill kämpa emot. Jag tror att det är superviktigt att man är hundra procent ärlig mot sej själv varför man HAR övervikt - och vad man EGENTLIGEN är redo att göra för att ta itu med den.
    Nu sänder jag mentalt över massor med motständskraft och jävlar anamma plus stor kra.
    VI TROR PÅ DEJ!!

    pepp pepp pepp

    SvaraRadera
  6. Varför står det att jag skrivit inlägget 22:13 när kl är kvart över sju på morgonen?

    SvaraRadera