tisdag 2 juni 2009

Bara några veckor kvar nu....

Det rullar på här i sakta fart. Jag håller mej de flesta dagarna inom ramen för vad jag bör käka. Just nu känns det mesta bra och jag mår även bra själv. Min motivation är inte där den var för 10 kg sen när jag startade detta med Gi. Jag är lugnare nu. Jag vet att jag kan gå ner de här sista kilona om jag verkligen vill, det kommer kanske att ta lite tid, men det kommer att gå.
Idag kan jag se på mej själv och känna mej hyffsat nöjd. Magen finns fortfarande där, jag är tydligen inte en av dom som får tvättbräda även efter graviditet. Förmodligen kommer det att ta tid att träna upp magen igen så pass att den blir som innan... 5 cm är det som är kvar på midjemåttet.

Hur blir det nu då med beach 09? Kommer jag stolt att kunna ta på mej den där bikinin? Tack o lov säger jag att det är några veckor kvar tills jag ska lägga mej på playan. Trots att jag är "nöjdare" nu och stolt att jag gått ner så mycket sen förra sommaren. Rättare sagt 22 kg sen jag var gravid. Så....ja...trots det... kommer det att krävas en hel del mental peppning innan jag stolt kastar av mej linnet. Om vi säger så här... jag har inte riktigt bestämt mej för om det blir bikini-bhn eller bikini-linnet detta året:)






2 kommentarer:

  1. Tänk inte i fusk! Vad motiverar dig till att inte äta det där extra som finns där ute i buikerna?
    Om du inte ser det faller du heller inte för det, lättare sagt än gjort se dig som den som nått målet. Det blir enklare och du har inget hinder, vardagen bara rullar på.

    SvaraRadera
  2. Ibland måste man ta det lite lugnare, och huvudsaken är att man ändrar sin livsstil vilket jag tror att många av oss har gjort.
    KRam och pepp

    SvaraRadera