måndag 4 maj 2009

Måndagen i repris...


Jag hann aldrig in något er igår för att uppdatera er om mitt läge. Dagen gick överlag bra och jag tackade snällt men bestämt nej till alla smörgåsar som erbjöds. *stolt*


När jag nu fyllde i mina staplar på i Viktkoll så inser jag ju att jag ändå äter helt fel. Kolla bara in detta!



På tok för lite av både fett och proteiner medans jag trots bra mat ändå ligger på plussidan med kolhydraterna. Dock så blev det ett ifyllnadsfel... det gick inte att fylla i att jag åt mindre än ett HELT blomkålshuvud. Hoppas att det var där kolhydratrna höjdes till taket.

Idag ska vi fira min födelsedag (trots att jag egentligen fyller imorgon) Jag ska verkligen försöka äta bra mat ändå... men någon liten chokladbit kanske det slinker ner åtminstone. Är det födelsedag så är det. Vi ska ut och äta på restaurang också... hoppas att dom har någon god sallad eller annan bra gi-mat som jag kan käka. Får väl vara så fräck att jag ber om exta sallad istället för potatis/pasta. Hur brukar ni göra?

4 kommentarer:

  1. Det kan nog vara blomkålen som ställde till det ;)
    Det brukar gå mer än bra att byta potatis/pasta mot sallad när man äter ute. Jag har till och med fått bulgur istället för pommes i ett gatukök. Så ingenting är omöjligt!
    Grattis på födelsedagen oxå!!!

    SvaraRadera
  2. bästa stegräknaren är Omron walking style 11
    kan köpas hos livsvinst.se
    har jag gjort.. 2 gånger; senast i söndags för min åkte i tvättmaskin.. men den vaknade till liv igen idag.. så jag får väl skicka tillbaka den andra...

    SvaraRadera
  3. GRATTIS på din födelsedag!

    SvaraRadera
  4. Jag ber alltid om extra grönsaker istället för potatis/pommes/ris när jag äter ute och oftast blir de inte ens förvånade. Grattis!!!

    SvaraRadera