måndag 4 maj 2009

Dag 1 - Rivstart

Dag 1 - - - Träningstillfälle: 1/15 (Ska under maj månad träna minst 15 pass) --- Humör: Peppad

Idag började jag dagen med en äkta Gi-frukost, knöt på mej promenadkängorna och tog en 2 timmars lång promenad. Nu är kl 10 och jag känner att det här kommer att bli en bra dag.

Dagens problem: Måste tacka nej till smörgås vid två fika tillfällen idag. Ett vid öppna förskolan och ett här hemma då jag ska bjuda ett gäng på scones ikväll. Vid öppna förskolan kan jag ta en kopp kaffe och frukt istället så det ska jag fixa. Lite trixigare blir det ikväll.... men jag får hitta på någon ursäkt om att jag ätit med dottern en timme tidigare och inte alls är sugen på scones så tätt inpå. Att tala om sanningen blir tyvärr inte acktuell då jag har två tjejer med ikväll som inte alls förstår vitsen med Gi. Behöver jag nämna att de båda är trådsmala och aldrig behövt tänka på vikten. Har hamnat i en diskussion med dom tidigare om Gi och det vill jag inte göra om.

Nu är det rivstart som gäller. Ska genast lägga in mina måltider på Gi viktkoll. Återkommer med mina fina staplar till kvällen.

Ha en underbar dag!

2 kommentarer:

  1. Själv kör man "kaloriräkning", fast räknar inte direkt utan använder logiken om vad som är bra och inte och är man tveksam så kollar man! Gått ner 11 kg och satsar på 10 till innan sommaren!

    SvaraRadera
  2. Jaaaaa heja dig 2 timmars promenad svinbra !

    SvaraRadera