torsdag 30 april 2009

Det pekar uppåt...

Jag tycker att det är lite jobbigt med storhelger som denna. Oftast är man hembjuden till någon och ska då försöka på ett smidigt sätt äta maten men ändå undvika kolhydraterna...utan att det egentligen syns. Sådana gånger är det lite jobbigt att följa GI...

Har nyss vart ute på en 2 timmar lång promenad så nu ska jag väl ändå kunna äta det som bjuds ikväll utan att känna jätte dåligt samvete. Hoppas jag.

Ställde mej just på vår våg som inte funkar egentligen. Den är digital och hoppar omkring lite som den vill och så slutar den på olika siffror varje gång. Hur som helst så slutade den på +2 kg sen sist. Vilket gör mej depprimerad om så är fallet. Bara att hoppas att vågen är paj och verkligen visar fel vikt... jag vill ju inte gå upp innan beachen. Det var INTE min tanke.

1 kommentar:

  1. Oj, vad duktig du är som promenerar så länge!
    Håller med dig annars, det är svårare när man blir bortbjuden... Det är lättare när man bjuder själv, vi hade gäster förra helgen och det gick som en dans! :)
    Trevlig valborg!

    SvaraRadera