tisdag 21 april 2009

Jordgubbar till frukost....

Idag började jag dagen med en fräsch jordgubbsomelett. Det var faktiskt jätte gott även om det låter lite märkligt att stoppa bär i en omelett.

Omelett och en kopp te. Det tyckte jag var en bra start på dagen.

Igår kväll satt jag och planerade resten av veckan... så nu ska jag snart åka och handla och köpa hem lite god mat. Känner mej laddad. Mår mycket bättre denna veckan också.


Det blev nog för mycket träning förra veckan kombinerat med dålig sömn och dålig mat.

Om man kollar på mina staplar på Gi vikt koll så visar dom att jag äter på tok för lite proteiner och fett. Fett kan jag ju kanske leva utan med protein stapeln borde jag försöka öka på lite. Kolhydraterna däremot får jag verkligen tänka till på för att inte stapeln ska bli för lång. Den här metoden var verkligen vad jag behövde. Alltså Gi menar jag. Kolhydratmonster som jag är var det otroligt nyttigt att se hur mycket jag verkligen stoppar i mej.


Visst hade det varit skönare om det funnits en metod där du går ner i vikt och enbart äter kolhydrater... men så lätt skulle livet tydligen inte få va.

Jag gillar verkligen Gi vikt koll. Varför har jag inte gått me där tidigare??? Staplar och statistik är ju precis vad som passar mej.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar