fredag 17 april 2009

Tänker om...

I två dagar har jag nu varit otroligt yr och nästan svimfärdig. Det måste ju betyda att jag äter alldeles för dåligt i relation till hur mycket jag har tränat. Min kropp måste tydligen ha kolhydrater när den tränar, annars reagerar den på detta vis.

Verkar som att jag får skippa rivstarten och fas 1 i Gi metoden och istället hoppa direkt in i fas 2. De dagar jag tränar kommer jag alltså att lägga till lite kolhydrater för att kroppen helt enkelt ska orka. Får försöka hålla en extra kolhydrat fattig kost de dagar jag inte tränar.

Känns lite som ett bakslag att jag inte kan köra på så hårt som jag ville... men jag måste lyssna på hur kroppen mår också. Kommer ju ändå inte att funka i längden om jag ska må så här. Träna och ta hand om min lilla tjej blir nästan omöjligt om jag ska må som jag gjort de senaste två dagarna. Vikten kommer inte att rasa lika fort... men det är priset jag får betala. Får hålla tummarna att jag kommer i bikinin till sommaren iaf.

Käkade en helt fantastisk aubergine och köttfärs gratäng idag. Den har helt klart blivit en favorit sedan jag började med GI i julas. Det är ju det som är så fantastiskt med Gi att man nästan kan fortsätta käka samma mat som innan och de recept man hittar i Gi böcker och likande är oftast helt fantastiskt goda. Härligt med en "bantningsmetod" där man slipper sväta och käka äcklig mat. Gi är en livsstil och oftast saknar jag inget av det jag inte "får" äta.

1 kommentar:

  1. Hur många dagar har du ätit efter rivstart?
    Jag hade precis sådär de första tre-fyra dagarna, men inget nu (dag 6). Jag tränar också, men inte så mycket (har sprungit fyra gånger i veckan, 4,5 km).
    Men om du tränar hårt tycker jag absolut att du ska ta in lite kolhydrater.
    Peppkram!

    SvaraRadera