fredag 17 april 2009

Lögnare

Jag satt och försökte göra mej hemmastadd på Gi vikt koll igår. Dom har en funktion där man fyller i vad man har ätit och så räknar dom ut hur mycket protein/fett/kolhydrater den rätten innehåller och på så sätt kan man se vad man får i sig och vad man bör äta mer respektive mindre av. Super bra grej.

MEN... Lyssna på detta. Jag fuskade. Redan första dagen försöker jag lura mej själv. Ja, det är sant. Jag kom på mej själv med att sitta och tänka "Äsch, jag fyller inte i de där mackorna jag åt. De var nog inte så mycket dumt i dom" Ja, ni hör ju hur det låter.
Så nu vet jag ite riktigt hur jag ska göra för att få ordning på mej själv. Jag är en förnekare, skojjare och lögnare. Den enda som råkar illa ut när jag gör som jag gör är ju jag själv.

Känns bra att det nu kommit ut i bloggen. Det får vara slut på lögner nu. Dax att vara ärlig mot mig själv och stå för det jag gör.

2 kommentarer:

  1. Låter bekant, men det är bara ta nya tag och vara ärlig mot sig själv. Det är ju en själv det drabbar. Men du klarar det ;)

    SvaraRadera