fredag 24 april 2009

Fredag

Nu är det fredag och hela veckan har snart gått. Denna veckan har gått mycket bättre. Jag har ätit helt ok. Iaf hållit mej i under rekomendationsstaplarna. Jag har ätit lite mera kolhydrater än förra veckan. Men det verkar som att min kropp behöver det. Förhoppningsvis rasar mina kilon ändå. Kanske inte går lika fort dock.
Pratade med en kompis igår som tappat sina "mammakilon" efter 5 mån. Jag sitter här nu 11 mån efter att min lilla tös föddes och har fortfarande några kg kvar. Jag väger nu som jag gjorde när jag var gravid i 10 veckan. Vilket inte borde vara så mycket mera än vanligt... men tyvärr är.
Jaja... nångång ska väl även jag nå mitt mål.

Vatten. Vatten är en sak jag alltid missar. Jag borde verkligen dricka mycket mera vatten än jag gör. Tur att det är sommar snart och varmt för då blir det automatiskt att jag dricker mera. Men annars är jag inte så värst törstig av mej.

Annars är det ju helg nu och maken åker till sthlm och lämnar sina tjejer kvar här hemma. Jag och Mira får roa oss med att gå långa promenader i det fina vädret. På tal om promenader så tjöt nyss stegräknaren så att jag trodde att det var brandlarmet. Den ville nog göra mej uppmärksam på att den nu fungerar igen efter sitt besök i toastolen. Frågan är väl hur bra den egentligen fungerar med tanke på dess tjut. Återstår att se...

Trevlig helg önskar jag er alla!

3 kommentarer:

  1. Jag är jättedålig på att dricka vatten, så jag har satt mobilen med påminnelser en gång i timmen så den vibrerar i fickan....då går jag och tar ett stort glas...funkar för mig.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Gokväll :) Här är det en till som är fruktansvärt dålig på att dricka vatten, måste bättra mig!

    Önskar dig en super härlig vårhelg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej!! Skönt att det gått bra. Jag har oxå lite svårt att få i mig mycket vatten.. tänkte smaksätta mitt med citron.. borde funka bättre...

    Helen

    SvaraRadera