lördag 13 juni 2009

Gymråttan tar sommarlov? Eller?

Det är nästan svårare att hålla sig i balansfas än i rivstarten. I rivstarten visste jag vad jag inte fick äta men nu när man får äta nästan allt så blir det mycket svårare.
På vågen står det still. Jag tycker det är ok. Så länge det inte går upp så gör jag ju nåt rätt iaf.

Jag har inte vart och tränat på evigheter nu. Det känns inte bra. Jag hatar när man kommer ifrån gymmet för det blir ett sånt enormt steg att ta sig dit igen. När jag väl kommit dit så undrar jag alltid varför jag väntat så länge... men just att ta sig dit är svårt. Tur att jag tar mina dagliga promenader iaf.
På sommaren är det inte heller lika kul att träna. Passen är alltid halvtomma och det känns i hjärtat när man åker förbi alla som ligger på stranden o blir bruna medans jag själv ställer mej inne på gymgolvet.
Önskade att jag var lite mer av en beach volleyboll tjej eller att jag gillade att löpa. Sådana sporter är lite lättare att utföra på somamren.

Hur gör ni på sommaren? Vad tränar ni? Går ni på gym som vanligt?

2 kommentarer:

  1. Hej på dig, kan inte annat än hålla med om allt du skriver, har också svårare med Nystart än med Rivstart och jag hatar när jag kommer ifrån träningen det är sjukt drygt att ta sig tillbaka, vilket påminner mig om att jag borde ut nu! Jag har ju kommmit igång att springa, nåt jag aldrig har gjort innan, så det är mitt recept sommartid. Men det passar ju inte alla såklart. Gymet känns lite instängt när solen skiner, men det klart det finns ju regniga dagar också tyvärr.
    Kram och pepp och trevlig helg

    SvaraRadera
  2. min semester har just börjat men ska försöka hålla igång precis som vanligt =)

    SvaraRadera