söndag 7 juni 2009

Lossar på tyglarna och släpper ut hästen på grönbete...

Jag släpper det nu. Släpper tanken på ytterligare viktnedgång.
Ställer in vågen i garderoben. Tar fram den om några veckor och är då nöjd över mej själv att jag behållit vikten.

För det är mitt nya mål. Att behålla vikten. Jag tänker inte satsa ytterligare och gå ner de "sista" 3-4 kg. Med ett bmi på 23,1 stannar jag och ger mej ut i sommarvärmen.

Jag kommer inte sluta med GI. Aldrig! Jag tänker bara nöja mej med en form av balansfas. Kanske går jag ner lite till eller så står jag still. Att gå upp igen för att jag slarvat med maten och käkat alldeles för mycket godis det tänker jag inte tillåta.

Jag kommer fortfarande att ha godis uppehåll. Jag tycker inte om godis längre. Det är sött och jag mår bara illa av det. En vinst av Gi som jag är oerhört nöjd med. Fika blir det inte heller tal om så länge det inte är bröllop/kalas eller annan"viktig" fest. Med andra ord: Undgå socker i alla dess former så långt det bara går och de gånger jag väljer att tacka ja till en tårtbit så blir det en liiiiten bit:)

Jag är fortfararande med i bloggers united och jag tänker inte sluta fylla i mina staplar på Gi Viktkoll. Jag har inte gett upp, bara släppt tyglarna lite. Nu ska jag sätta mej och göra en god matlista till den kommande veckan. Till lunch idag blir det en köttkarré bit från igår och en smarrig sallad. Otroligt GI:)

Tycker ni att jag är dum nu?

1 kommentar: